Liela naudas iemaksa bankomātā var beigties pavisam slikti - Mirklis Tev
Interesanti, Veselība

Liela naudas iemaksa bankomātā var beigties pavisam slikti

Godīgas naudas iemaksa bankomātā var likt cilvēkiem justies gandrīz kā noziedzniekiem. Tā tas ir Andrim. Pēc darījuma veikšanas banka bloķēja Andrim naudas pārskaitīšanu un lūdza rakstīt paskaidrojumu.

Banka taisnojas par to, ka likumi par iespējamu nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanu un Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) noteikumi to pieprasa.

Pārdeva automašīnu
Andris sociālajā tīklā Facebook dalījās ar ļoti dusmīgu savas pieredzes ierakstu. Jūlija sākumā viņš automašīnu pārdeva par 5600 eiro, pircējs samaksāja skaidrā naudā.Dažas dienas vēlāk Andris to ieskaitīja savā kontā.

“Mēneša vidū man jāmaksā par kanalizācijas darbiem, un es mēģinu veikt pārskaitījumu, bet SEB internetbankā paziņo, ka mēneša limits ir izsmelts. Kad izdodas ar banku sakomunicēt, man paskaidro, ka ir veikta iemaksa skaidrā naudā un man ir jāuzraksta iesniegums par šīs naudas izcelsmi. Sakostiem zobiem uzrakstu, un man paziņo, ka trīs dienu laikā mans jautājums tiks izskatīts,” stāsta Andris.

Viņš uzskaitījis sešus punktus, kas derdzas šajā situācijā:

“1. Apriori es tieku uzskatīts par krāpnieku.

2. Man ir pašam jāpierāda, ka neesmu krāpnieks.

3. Man vienkārši tiek liegtas tiesības rīkoties ar savu naudu.

4. Man jāgaida, kad SEB labpatiksies izskatīt manu iesniegumu, vai viņi to atzīs par labu esam un visžēlīgi atļaus ar naudu rīkoties.

5. Man jāskaidro darbu veicējam, ka mana nauda ir iesaldēta un es nevarēšu apmaksāt rēķinu.

6. Visa šī situācija, manuprāt, ir pazemojoša un degradējoša. Lai kāds man vēl te stāsta par jauno, skaisto pasauli ar bezskaidras naudas norēķiniem un totālu banku kontroli pār maniem līdzekļiem. Būtu vienkārši maksājis skaidrā naudā, nekā tāda nebūtu.”

Svētki sākas ar bloķētu kontu
Arī mazā uzņēmuma īpašniece dalījās ar līdzīgu stāstu – uzņēmums ir pārskaitījis 4000 eiro uz bankas kontu un samaksājis par automašīnas iegādi. Viņa nepamanīja bankas korespondenci ar šo jautājumu, kā arī nesaņēma īsziņu pa tālruni – tā rezultātā Swedbank svētku dienā bloķēja bankas kontu.

Viņa jautā: “Es saprotu, ka bankām ir savi noteikumi, bet… Es esmu apzinīga kliente 25 gadus, kuru laikā bankas darbinieki man vismaz pāris reizes mēnesī regulāri ir zvanījuši ar dažādiem piedāvājumiem. Un tagad situācijā, kurā man var būt nepatīkamas sekas, viņi to nevar izdarīt, un es degvielas uzpildes stacijā pēc uzpildīšanās vienkārši palieku uz pauzes. Un ja nu cilvēks ir, piemēram, slimnīcā vai objektīvi netiek pie tās sarakstes, ko tad?”

Avots